کیفری

مجازات مصرف مشروبات الکلی هنگام رانندگی چیست؟

  • مصرف مشروبات الکلی هنگام رانندگی

    در برخی مواقع، افرادی ممکن است توسط پلیس راهنمایی و رانندگی متوقف شده و سپس پلیس اقدام به انجام تست الکل با استفاده از دستگاه تست الکل‌سنج کند.

    اگر مصرف مشروبات الکلی هنگام رانندگی صورت گرفته باشد و نتیجه این آزمایش مثبت باشد، این موضوع می‌تواند به ضبط گواهینامه رانندگی فرد منجر شود.
    در صورتی که آزمایش الکل مثبت باشد، فرد متهم به نیروی انتظامی معرفی و به کلانتری ارجاع داده می‌شود و خودروی او توقیف می‌شود. سپس، فرد به دادسرا معرفی می‌شود و در کلانتری جلسه‌ای برگزار می‌شود.

    اگر فرد از انجام تست الکل امتناع کند، پلیس نمی تواند او را به انجام آن اجبار کند، اما ممکن است او به پزشکی قانونی معرفی شود.

    خوشبختانه، در مواقعی که به دادگاه مراجعه می‌کنید، می‌توانید از خدمات وکیل آنلاین استفاده کنید. این امکان به شما اجازه می‌دهد که حتی در حضور در دادگاه، با یک وکیل تماس بگیرید و نصیحت‌های لازم را دریافت کنید.

    این رویکرد به شما کمک می‌کند تا در هر لحظه و در هر مرحله از روند قانونی کمک و حمایت مناسب را داشته باشید. از این طریق، شما می‌توانید بهترین تصمیمات را در مورد موضوعات حقوقی خود بگیرید و حقوق شما را حفظ کنید.

    نحوه دریافت گواهینامه ضبط شده بابت شرب خمر چگونه است؟

    دریافت گواهینامه ضبط شده به دلیل مصرف مشروبات الکلی در حین رانندگی به دفتر شرب خمر در خیابان زنجان شمالی مراجعه کنید. بعد از تحویل گوشی موبایل به نگهبان، فرم شماره ۶ را از دکه مشاهده شده درون محوطه تهیه کنید و اطلاعات خود را در آن ثبت کنید. پس از کسب فرم، به کلاس آموزشی بروید و درس‌های مرتبط با رفتارهای امن در جاده را حضوری یاد بگیرید. سپس فرم حضور خود را ممهور کرده و به باجه ۴۳ مراجعه کنید تا گواهینامه را دریافت کنید. توجه داشته باشید که حضور در جلسه آموزشی الزامی است و باید مدت ۶ ماه کامل سپری شود تا بتوانید گواهینامه را دریافت کنید.
    مصرف مشروبات الکلی هنگام رانندگی
    ضبط گواهینامه توسط پلیس راهنمایی و رانندگی به علت مصرف مشروبات الکلی

    ضبط گواهینامه توسط پلیس راهنمایی و رانندگی به علت مصرف مشروبات الکلی

    ضبط گواهینامه توسط پلیس راهنمایی و رانندگی به علت مصرف مشروبات الکلی هنگام رانندگی، به عنوان یک اقدام قانونی جهت افزایش ایمنی جاده‌ها و جلوگیری از حوادث ناشی از رفتارهای خطرناک، اتخاذ می‌شود. به طبع این اقدام، همراه با ضبط گواهینامه، قبض جریمه نیز صادر می‌شود.

    مصرف مشروبات الکلی هنگام رانندگی چه تبعاتی دارد؟

    مصرف مشروبات الکلی هنگام رانندگی می‌تواند عواقب جدی ایجاد کند، شامل افزایش خطرات حوادث رانندگی، مجازات‌های قانونی مانند جریمه مالی و ضبط گواهینامه، و آسیب به خود و دیگران است.

    چگونه می‌توانم مصرف مشروبات الکلی هنگام رانندگی را جلوگیری کنم؟

    برای جلوگیری از مصرف مشروبات الکلی هنگام رانندگی، هیچ‌گاه پیش از رانندگی مشروبات مسکر مصرف نکنید و همچنین هیچ‌گاه رانندگی نکنید در صورتی که مشروبات الکلی مصرف کرده‌اید.

    در صورت ضبط گواهینامه به دلیل مصرف مشروبات الکلی، چه مراحلی برای بازگرداندن آن وجود دارد؟

    اگر گواهینامه شما به دلیل مصرف مشروبات الکلی ضبط شده است، باید مراحل مشخص شده توسط مقامات مربوطه را دنبال کرده و پس از پایان مدت محرومیت، به دفتر مربوطه مراجعه کنید تا گواهینامه خود را دریافت کنید.
    مصرف مشروبات الکلی هنگام رانندگی
    مجازات‌ها و رویه‌های قانونی مرتبط با مصرف مشروبات الکلی هنگام رانندگی
    مجازات‌ها و رویه‌های قانونی مرتبط با مصرف مشروبات الکلی هنگام رانندگی

    قانوناً، اگر فرد متهم به مصرف مشروبات الکلی هنگام رانندگی ثابت شود، مامور راهنمایی و رانندگی موظف است مطابق با ماده ۱۰ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، قبض جریمه به میزان ۴/۰۰۰/۰۰۰ میلیون ریال، ضبط گواهینامه و محرومیت از رانندگی به مدت ۶ ماه را اعمال کند.

    همچنین، وسیله نقلیه فرد توقیف می‌شود و او به مدت ۲۱ روز حق رانندگی ندارد. اگر فرد به عنوان متهم، در دادسرا مورد بررسی قرار گرفته و با قرار منع تعقیب یا رای برائت آزاد شود، پس از ۶ ماه از تاریخ ضبط گواهینامه، می‌تواند به دریافت گواهینامه خود اقدام کند.

    لازم به ذکر است که مصرف مشروبات الکلی همراه با رانندگی مجازات قانونی دارد و بر اساس مجازات مصوب، تا ۸۰ ضربه شلاق ممکن است اعمال شود. این اقدامات همگی با هدف حفظ امنیت عمومی و کاهش حوادث رانندگی انجام می‌شوند.

    مصرف مشروبات الکلی هنگام رانندگی
    نحوه دریافت گواهینامه ضبط شده بابت شرب خمر

    نحوه دریافت گواهینامه ضبط شده بابت شرب خمر

    برای دریافت گواهینامه ضبط شده کجا مراجعه کنیم؟

    نحوه دریافت گواهینامه ضبط شده بابت شرب خمر : برای دریافت گواهینامه ضبط شده به دفتر شرب خمر در خیابان زنجان شمالی مراجعه کنید. ابتدا وارد محوطه شوید و گوشی موبایل خود را به نگهبانی تحویل دهید. سپس به سمت سالن اصلی حرکت کنید.

    در ورود به سالن، یک دکه مشاهده خواهید کرد که فرم شماره ۶ را برای شرکت در جلسه تحویل می‌دهد. این فرم را تکمیل کنید و مشخصات خود را در آن ثبت کنید. پس از تکمیل فرم، به طبقه دوم بروید که محل برگزاری کلاس آموزشی است. در این کلاس، موارد مرتبط با رانندگی امن و مسئولانه پوشش داده می‌شود.

    لطفاً توجه داشته باشید که حضور در این کلاس الزامی است و بدون شرکت در آن، امکان دریافت گواهینامه وجود ندارد.

    پس از پایان کلاس، فرم حضورتان را به صورت ممهور دریافت کنید. سپس به باجه ۴۳ مراجعه کنید تا مراحل دریافت گواهینامه را تکمیل کنید. با ارائه فرم حضور ممهور و رسید مربوطه، می‌توانید گواهینامه خود را دریافت کنید.

    لطفاً به موارد زیر توجه داشته باشید:

    1. حضور در جلسه آموزشی الزامی است و بدون شرکت در آن، امکان دریافت گواهینامه وجود ندارد.
    2. مدت ۶ ماه باید به طور کامل سپری شود تا امکان دریافت گواهینامه وجود داشته باشد.
    3. نیازی به ارائه رای دادگاه نیست، اما همراه داشتن کارت شناسایی (کارت ملی یا شناسنامه) الزامی است.

    با رعایت این موارد، می‌توانید گواهینامه خود را به‌دست آورید.

    مصرف مشروبات الکلی هنگام رانندگی
    نکات مهم پس از دریافت گواهینامه ضبط شده

    نکات مهم پس از دریافت گواهینامه ضبط شده

    پس از دریافت گواهینامه ضبط شده، لازم است به نکات زیر توجه داشته باشید:

    • صدور رای برائت یا محکومیت در دادگاه بر روی مراحل دریافت گواهینامه تأثیری ندارد. حتی اگر با قرار منع تعقیب آزاد شوید، باید مدت ۶ ماه کامل از تاریخ ضبط گواهینامه بگذرد تا بتوانید آن را دریافت کنید.
    • حضور در جلسه آموزشی الزامی است و بدون شرکت در آن، امکان دریافت گواهینامه وجود ندارد. اطلاعات و آموزش‌های ارائه شده در این جلسه به منظور افزایش آگاهی شما از رفتارهای امن در جاده و پیشگیری از وقوع حوادث است.
    • مدت ۶ ماه باید به طور کامل سپری شود. حتی اگر تنها یک روز تا پایان مهلت باقی مانده باشد، قابلیت دریافت گواهینامه وجود ندارد.
    • نیازی به ارائه رای دادگاه نیست. با انجام مراحل مربوطه و دریافت فرم حضور، می‌توانید گواهینامه خود را بدون نیاز به ارائه رای دادگاه دریافت کنید.
    • همراه داشتن کارت شناسایی (کارت ملی یا شناسنامه) در هنگام مراجعه به دفتر شرب خمر لازم است.

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۳ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا